sábado, 17 de noviembre de 2012

Pràctiques com a professor a l'escola Dovella

El passa dijous dia 15 de novembre va ser un dia mol especial ja que vaig poder observar de ben aprop com és el dia a dia en la feina d'un professor.
El dia va començar quan vaig arribar a l'escola Dovella quinze minus abans de l'hora establerta, una professora (la d'anglès de cicle superior) em va obrir la porta i em va preguntar qui era, jo li vaig dir que era un alumne de blanquerna i que aquell dia havia de fer unes pràctiques de professor en aquesta escola i que aniria com a acompanyant de la Susana Peydró, la meva "madrina".
La professora encantada em va presentar al clàustre de professors i em va ensenyar les instalacions i una mica els horaris i característiques de l'escola, posteriorment va entrar la meva madrina que va continuar explicant-me coses interessants de l'escola, i a les 9:00 van arribar els alumnes i la professora oficial, la qual em va presentar i va iniciar la classe.
Em va sorprendre molt ja que el meu curs era quar de primària i els alumnes ja feien filosofia, i vaig alucinar dels raonamens que feien els alumnes, un d'ells, l'Oriol Balaguer, em va explicar quina era la finaliat de fer filosofia, i em va dir que amb aquesta classe aprenien a raonar i a pensar, i a lligar els coneixements que ja sabien, una explicació que perfectament podria donar un alumne de batxillerat.
Durant la classe van llegir un llibre entre tots i van estar reflexionant sobre continguts d'aques llibre, em va sorprendre perquè van participar pràcticament tots els alumnes i d'una forma molt respectuosa.
Les següents classes van ser més comunes tot i que també em va sorprendre l'alt nivell de paricipació de la classe, ja que en aquesta escola és la forma que tenen de treballar els alumnes i d'evaluar els professors, ja que no hi han exàmens ni llibres de text.
La resta del dia va transcorrer amb normalitat, abans de dinar vam tenir una reunió de mestres on jo també vaig assistir, i es va parlar d'un fuur ball que faran els alumnes de cicle superior davant els pares, i jo vaig aprofitar per expressar la meva satisfacció davant aquesta escola, i posteriorment al dinar vaig conversar una bona estona amb els altres mestres sobre temes acadèmics i els vaig conèixer una mica, em van semblar magnífiques persones.
A la tarda van tenir classe d'educació física i em va semblar molt interessant ja que a mi m'agradaria especialitzarme en aquesta modalitat; el sistema didàctic del mestre em va semblar molt bo ja que de tant en tant deixava que fossin els propis alumnes qui fessin la classe (sempre tot supervisat) i així aprenien a dirigir un grup i a crear activitats educatives d'esport.
Va ser un dia molt complet i educatiu i vaig aprendre noves coses sobre l'educació i com ha de ser un bon mestre, espero l'any que ve poder dur a terme més pràctiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario