miércoles, 14 de noviembre de 2012

Començament SAE

Aquesta setmana és especial ja que comença la SAE, esperada per tots els alumnes de primer d'educació primària de Blanquerna.
Durant aquesta setmana hi han diverses activitats programades per complementar des d'un punt de vista més pràctic i proper els coneixements sobre l'ensenyança que obtenim a les classes diàries a la universitat.
Porto només dos dies d'aquesta SAE i ja em sento molt més proper a aquest mon que espero viure encara des de més aprop dintre d'uns anys; el primer dia vaig assistir a una taula rodona a l'auditori de la universitat on uns exalumnes de Blanquerna ens van explicar la seva experiència un cop acabada la carrera i iniciada la seva etapa com a mestres. Generalment ens van dir que és un mon més complex del que sembla, ja que per molts coneixements que tinguis sobre els nens a l'hora de la veritat són més difícils de tractar en una classe del que a priori semblen, i ens van dir que aprofitem al màxim les nostres estances de pràctiques, ja que així s'apren molt, i jo personalment opino que tenen tota la raó.
El segon dia un grup i jo vam anar acompanyats pel Miquel Àngel Prats a l'escola Estel-Guinardó, on vam fer una visita per les instalacions i ens van explicar el seu projecte educatiu, que a mi em va semblar molt interessant i clar. Aquest projecte es basa principalment en el companyerisme i la implicació dels alumnes entre ells i de la pròpia família per ajudar al nen no només en feines acadèmiques sinó també a la seva sociabilització i a despertar en ell valors humans com ara el companyerisme, l'amistat i l'ajuda, ja que en aquesta escola es barregen en una classe nens de diverses edats i colaboren entre ells.
Espero impacient que arribi el dijous on aniré acompanyat per la meva madrina a fer unes petites pràctiques com a mestre a l'escola Dovella, ho intentaré fer el millor que pugui i aprendre tot el que sigui possible.








No hay comentarios:

Publicar un comentario